Η Στ' τάξη του Σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ΚΑ2

Πέμπτη, 20 Απριλίου 2023

Πέμπτη, 6 Απριλίου ώρα 7 το πρωί. 30 μαθητές /τριες του Στ1 και Στ3 συναντήθηκαν στην είσοδο του σχολείου για να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι που θα σηματοδοτήσει την τελευταία πράξη του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ KA2 με υπεύθυνη την καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας του σχολείου μας κ. Στεφάνου Μαρία, και συνοδούς τη Διευθύντρια κ. Ρήγα Αναστασία και τον υποδιευθυντή, κ. Μαστραντώνη Κωνσταντίνο. Σκοπός του προγράμματος -εδώ και 4 χρόνια - ήταν η ανάδειξη των Ολυμπιακών Ιδεών και η συνεργασία με μαθητές του σχολείου Albert Camus της Mézidon, ενόψει και της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων από τη Γαλλία το 2024.

Φτάνοντας στο Παρίσι κατευθυνθήκαμε στην πόλη Caen όπου και διανυκτερεύσαμε γευματίζοντας σε ένα εστιατόριο της περιοχής.

Την επόμενη μέρα, το  σχολείο μας έτυχε θερμής υποδοχής από μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς του σχολείου Albert Camus στη Mézidon, ανταποδίδοντας με τη σειρά μας τη δική τους επίσκεψη πέρσι τον Απρίλιο στην Αθήνα. Εκεί οι μαθητές/ τριές μας γνώρισαν από κοντά για πρώτη φορά τους αλληλογράφους τους. Μάλιστα, είχε σχεδιαστεί μέσα σε ένα ειδυλλιακό φυσικό  περιβάλλον, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αθλητικών δράσεων όπως η τοξοβολία και το tchoukball με μεικτές ομάδες Ελλήνων & Γάλλων. Στη συνέχεια, γευματίσαμε όλοι μαζί στο σχολείο δίνοντας την ευκαιρία σε όλους, μικρούς και μεγάλους, να ανταλλάξουμε απόψεις. Έπειτα, έχοντας χωριστεί σε τρεις ομάδες βρεθήκαμε σε τάξεις του σχολείου, όπου οι μαθητές/τριές μας παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης. Μάλιστα, οι γάλλοι μαθητές απάντησαν σε ένα διαδραστικό κουίζ κάνοντας την παρουσίαση ακόμα πιο διασκεδαστική. Συγκινητικές ήταν οι στιγμές με τους μαθητές μας να ανταλλάσσουν δωράκια με τους Γάλλους, ενώ όλοι μαζί μάς αποχαιρετούσαν καθώς αποχωρούσαμε από το σχολείο. Η μέρα ολοκληρώθηκε με την επιστροφή μας στο Παρίσι, την επίσκεψή μας στην εκκλησία της Μονμάρτης και το γεύμα στο ξενοδοχείο όπου διαμείναμε.

Σάββατο, 8 Απριλίου και η τελευταία μέρα στην γαλλική πρωτεύουσα περιλάμβανε  μια περιήγηση σε εμβληματικά μνημεία και αξιοθέατα της πόλης με ελληνόφωνη ξεναγό, διπλωματούχος της Ιστορίας της Τέχνης. Ξεκινήσαμε από τους Grands Boulevards, περάσαμε από τις Galeries Lafayette, το Palais de l’Opéra Garnier και την Place Vendôme. Έπειτα σταματήσαμε στην place de la Concorde όπου τραβήξαμε φωτογραφίες και διασχίσαμε το pont Alexandre III πριν ανεβούμε την  πασίγνωστη Champs Elysées !  Στην συνέχεια, θαυμάσαμε την Arc de Triomphe προτού κατευθυνθούμε προς το Trocadero απ’ όπου είχαμε μία μοναδική θέα στον Tour Eiffel, και στη συνέχεια προς την Rive Droite. Έτσι, περάσαμε από το Musée du Louvre και to Musée d’ Orsay και λίγο μετά βρεθήκαμε στη συνοικία Saint Germain de prés όπου είδαμε το Café de Flore και  το Café Procope. Παίρνοντας την λεωφόρο Saint-Michel, περιηγηθήκαμε στο Quartier Latin, είδαμε το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης, το Πάνθεον και τους κήπους του Λουξεμβούργου, ενώ κατεβαίνοντας την λεωφόρο Saint-Michel, η τελευταία μας στάση ήταν η Παναγία των Παρισίων με μία προσευχή και ένα μεγάλο ευχαριστώ για αυτό το όμορφο ταξίδι.

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας επέστρεψαν γεμάτοι/ες εμπειρίες που θα σημαδεύσουν τη ζωή τους. Δόθηκε όμως και στο σχολείο μας η δυνατότητα να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο για ανάλογα ταξίδια στο μέλλον…

Merci école Albert Camus!