ΣΤΟΧΟΙ
Βιωματικός
α) Η συνειδητοποίηση της ανάγκης για δια βίου φυσική άσκηση και άθληση
β) Η απόκτηση της επιθυμίας για προσωπική ερασιτεχνική ενασχόληση με αθλητικές δραστηριότητες (hobbies)
γ) Η καλλιέργεια της αγάπης για τη φύση και για τη ζωή της υπαίθρου.
Βιολογικός
α) Η διατήρηση και η βελτίωση των φυσικών-σωματικών ικανοτήτων των μαθητών και η αποτελεσματική αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της πολύωρης καθιστικής ζωής
β) Η διατήρηση και βελτίωση της υγείας και της ευεξίας των μαθητών, καθώς και η ήπια σκληραγώγηση του οργανισμού τους.
Κινητικός-Εκφραστικός
α) Η βελτίωση της βασικής τεχνικής ορισμένων αθλημάτων και κινητικών δραστηριοτήτων και η τελειοποίησή τους μέσα από αγώνες ή άλλες αθλητικές εκδηλώσεις
β) Η διατήρηση και ενίσχυση της λαϊκής χορευτικής παράδοσης (των παραδοσιακών και άλλων χορών).
γ) Η καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου των μαθητών.
Κοινωνικός-Ηθικός
α) Η ανάπτυξη των ψυχικών δυνάμεων, όπως είναι η θέληση, η υπομονή, η επιμονή, το θάρρος, η αυτοκυριαρχία, η αυτοπεποίθηση, η αγωνιστικότητα κτλ.
β) Η ανάπτυξη ηθικών και κοινωνικών αρετών, όπως είναι η απόλυτη αποφυγή της χρήσης αθέμιτων μέσων, η συνεργασία, η αλληλεγγύη, το ομαδικό πνεύμα, η αξιοκρατία, η δικαιοσύνη, η αυτοπειθαρχία, η υπευθυνότητα, ο σεβασμός των αντιπάλων, η μετριοφροσύνη, η σωστή αντιμετώπιση της νίκης και της ήττας κτλ.
γ) Ο περιορισμός ή η εξάλειψη αντικοινωνικών εκδηλώσεων (άσκησης βίας, εκτόξευσης ύβρεων κλπ.)
δ) Η ψυχαγωγία των μαθητών με τις αθλητικές και άλλες κινητικές δραστηριότητες.
Πνευματικός - Γνωστικός
α) Η πνευματική ανάπτυξη (βελτίωση του νευρικού ιστού, καλλιέργεια και ενίσχυση της κιναισθητικής ευφυΐας, της ικανότητας προσοχής, της αντίληψης, της εφευρετικότητας, της δημιουργικότητας, της οργάνωσης κ.τ.λ.)
β) Η απόκτηση γνώσεων σχετικών με τη φυσική αγωγή, όπως π.χ. των κανονισμών, του Ολυμπισμού, των λαογραφικών στοιχείων, καθώς και των βασικών αρχών της προπονητικής, της υγιεινής κ.λ.π.
Κοινωνικός-Ηθικός
α) Η ανάπτυξη των ψυχικών δυνάμεων, όπως είναι η θέληση, η υπομονή, η επιμονή, το θάρρος, η αυτοκυριαρχία, η αυτοπεποίθηση, η αγωνιστικότητα κτλ.
β) Η ανάπτυξη ηθικών και κοινωνικών αρετών, όπως είναι η απόλυτη αποφυγή της χρήσης αθέμιτων μέσων, η συνεργασία, η αλληλεγγύη, το ομαδικό πνεύμα, η αξιοκρατία, η δικαιοσύνη, η αυτοπειθαρχία, η υπευθυνότητα, ο σεβασμός των αντιπάλων, η μετριοφροσύνη, η σωστή αντιμετώπιση της νίκης και της ήττας κτλ.
γ) Ο περιορισμός ή η εξάλειψη αντικοινωνικών εκδηλώσεων (άσκησης βίας, εκτόξευσης ύβρεων κλπ.)
δ) Η ψυχαγωγία των μαθητών με τις αθλητικές και άλλες κινητικές δραστηριότητες.
Πνευματικός - Γνωστικός
α) Η πνευματική ανάπτυξη (βελτίωση του νευρικού ιστού, καλλιέργεια και ενίσχυση της κιναισθητικής ευφυΐας, της ικανότητας προσοχής, της αντίληψης, της εφευρετικότητας, της δημιουργικότητας, της οργάνωσης κ.τ.λ.)
β) Η απόκτηση γνώσεων σχετικών με τη φυσική αγωγή, όπως π.χ. των κανονισμών, του Ολυμπισμού, των λαογραφικών στοιχείων, καθώς και των βασικών αρχών της προπονητικής, της υγιεινής κ.λ.π.