Σκοπός των μαθημάτων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Α’ και Β’ Γυμνασίου, που πραγματοποιήθηκαν από τις καθηγήτριες Τεχνολογίας κ.κ. Σ. Μπουρλή και Σ. Κρητικοπούλου, ήταν η κατασκευή χειροποίητων παιχνιδιών βασισμένων στη μέθοδο Montessori.
Παιχνίδια που όλα τα παιδιά έχουν παίξει σε προγενέστερη ηλικία και τα οποία βοηθούν σημαντικά στην ανάπτυξη των μαθητών του νηπιαγωγείου και του δημοτικού.
Μέσα από την κατασκευή των παιχνιδιών αυτών και τις αναφορές στην ευρύτερη παιδαγωγική της Μαρίας Μοντεσσόρι, έγινε προσπάθεια οι μαθητές/τριες να καταλάβουν ότι η διαμόρφωση του χαρακτήρα και η εσωτερική ενδυνάμωση δεν «διδάσκονται», αλλά προέρχονται από την εμπειρία και χτίζονται βήμα βήμα, καθημερινά, με προσωπική προπόνηση.
Μοιάζει με τον αθλητή που, σκεπτόμενος τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, εντοπίζει τις αδυναμίες του και με καθημερινή προσπάθεια στοχεύει να ξεπεράσει τα δικά του όρια, επιτυγχάνοντας τους προσωπικούς του στόχους.
Παράλληλα, μέσω των παιχνιδιών αυτών, οι μαθητές/τριες συνειδητοποίησαν ότι το «κτίσιμο» της αυτοπεποίθησης είναι αυτό που δημιουργεί άτομα υπεύθυνα και ικανά να αντιμετωπίζουν δυσκολίες με εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Αυτή η διαδικασία οδηγεί στο μέλλον σε έναν ισορροπημένο ενήλικα, μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα ικανή να διαχειριστεί τα ευχάριστα αλλά και τα δυσάρεστα γεγονότα της ζωής, αναγνωρίζοντας τον ρόλο και τη θέση της σε σχέση με τον εαυτό, το κοινωνικό σύνολο και το περιβάλλον. ![]()
Ένα ιδιαίτερο εργαστήρι που συνδυάζει την κατασκευή αντικειμένων… μα κυρίως τη διαμόρφωση της ψυχής!
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τις όμορφες δημιουργίες τους!