Μαθητές και μαθήτριες τμημάτων της Α΄και της Β΄Γυμνασίου παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους (short films) σε συνθήκη απόλυτης σιωπής. Οι ταινίες ήταν δύο και διαφορετικές για κάθε τάξη, με κριτήριο την ηλικία των μαθητών. Μετά την προβολή των ταινιών δεν ακολούθησε ανάλυση, ερμηνεία ή σχολιασμός του περιεχομένου τους. Δόθηκαν στους μαθητές ατομικά πολύχρωμα καρτάκια διαφορετικών σχημάτων στα οποία σημείωσαν σε αυστηρά περιορισμένο χρόνο (3 λεπτά) και αυθορμήτως, μία μόνο δική τους λέξη που συνδεόταν άμεσα με το περιεχόμενο της ταινίας που παρακολούθησαν. Η λέξη αυτή εξέφραζε μια έννοια-ιδέα ή ένα συναίσθημα ή ένα αντικείμενο-σύμβολο.
Οι παραπάνω λέξεις είτε αποκάλυπταν βασικές ιδιότητες ή ενέργειες των ηρώων και τους προσδιόριζαν είτε σχετίζονταν με την πρόσληψη και την εν γένει επίδραση της ιστορίας στους μαθητές. Η ομαδικότητα-συνεργασία, η σχέση αλληλεξάρτησης των μελών μιας κοινωνίας, η προσφορά στον συνάνθρωπο, η αφοσίωση σε ένα κοινό όραμα, η ανάληψη δράσης, η υπέρβαση του «εγώ» και η ανάδειξη του «εμείς» αναδεικνύονταν στις προβληθείσες μικρού μήκους ταινίες.
Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές/-τριες να ευαισθητοποιηθούν και να στρέψουν το βλέμμα τους με στοργή στον «άλλο», στον διπλανό, στον γείτονα αναπτύσσοντας το αίσθημα της ατομικής ευθύνης. Τα παιδιά συμμετείχαν στη δράση με στοχαστική διάθεση και ωριμότητα, αντιλαμβανόμενοι τον κοινωνικό αντίκτυπο της ατομικής στάσης-συμπεριφοράς. Ήταν εμφανής η ανάγκη των μαθητών/-τριών να εκφραστούν ελεύθερα και να εκτονώσουν τα αρνητικά τους συναισθήματα μετατρέφοντάς τα σε θετικές σκέψεις και ιδέες για συλλογική δράση.
Στις τέσσερις, συνολικά, μικρού μήκους ταινίες περιλαμβάνονταν μία σουρεαλιστική ταινία κινούμενων σχεδίων stop-motion και μία 3D κινούμενων σχεδίων ταινία. Και στις δύο ταινίες απουσίαζε ο λόγος ώστε οι μαθητές/-τριες να αξιολογήσουν και ταυτόχρονα να συνειδητοποιήσουν τον καταλυτικό ρόλο του ήχου, των χρωμάτων και της κίνησης στη διαδικασία της πρόσληψης αλλά και στην αισθητική απόλαυση.