Οι Ομάδες Πολιτισμού

Ομάδα Θεάτρου

Πρόκειται για ένα θεατρικό εργαστήριο σεμιναριακού χαρακτήρα, με σκοπό να εξοικειωθούν οι μαθητές με το θεατρικό μέσο, έτσι ώστε αργότερα να οδηγηθούν σε ένα παραστάσιμο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Στόχος του θεατρικού εργαστηρίου είναι αρχικά οι μαθητές να διδαχθούν ιστορία του θεάτρου και της τέχνης, πάντοτε μέσα από πρακτικές ασκήσεις, θεατρικά παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς, να έρθουν σε επαφή με θεατρικά κείμενα και παράλληλα να εξοικειωθούν και με άλλες μορφές τέχνης που μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά σε μια θεατρική παράσταση (π.χ. χορός, φωτογραφία, video, μουσική κ.ο.κ.)

Η παρουσία των μαθητών στα σεμινάρια αυτά είναι απαραίτητη για τη συμμετοχή τους στις θεατρικές παραστάσεις του σχολείου.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Πατρίσια Απέργη

Αριθμός μαθητών: έως 15

1 φορά την εβδομάδα

Ομάδα Χορού

Πρόκειται για ένα εργαστήριο βιωματικού χαρακτήρα που χρησιμοποιεί ως μέσο και εργαλείο το σύγχρονο χορό και αναφέρεται σε τεχνικές όπως το release, graham, stretching, feldenkraise, pilates. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να εκφραστούν οι μαθητές μέσω της κίνησης, να γνωρίσουν τις ικανότητες του σώματός τους μέσω της άσκησης και του αυτοσχεδιασμού και να χρησιμοποιήσουν τη σωματική, εκφραστική τους ικανότητα έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα με τη συνεργασία και τη συνέργεια και των άλλων παραστατικών τεχνών.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Πατρίσια Απέργη

Αριθμός μαθητών: 8-15

1 φορά την εβδομάδα

Προϋποθέσεις: α) Ο μαθητής να έχει κάνει τουλάχιστον δυο χρόνια μπαλέτο ή σύγχρονο

                           β) αγάπη για τoν χορό

Μικτή Νεανική Χορωδία Γυμνασίου - Λυκείου

"Το πιο παλιό, το πιο αληθινό, το πιο ωραίο όργανο της μουσικής, η μόνη αρχή στην οποία η μουσική μας οφείλει την ύπαρξή της είναι η ανθρώπινη φωνή".

Richard Wagner, 1813 - 1883

Με γνώση, αλλά και μεράκι, με επιμονή, αλλά και υπομονή, μα κυρίως με αγάπη για το τραγούδι σε όλες τις εκφάνσεις του, ξεκινάμε σταδιακά από τα απλά και τα βασικά, για να κατακτήσουμε τα δύσκολα και τα σύνθετα.

Το μικτό μουσικό χορωδιακό σύνολο (η πληρέστερη μορφή χορωδίας) καλείται -με όργανο την ανθρώπινη φωνή-, να αποδώσει και ερμηνεύσει μονοφωνικά, αλλά και πολυφωνικά ένα ευρύ φάσμα τραγουδιών από διαφορετικές εποχές, είδη και ύφη τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό με τρόπο αποτελεσματικό που θα αγγίξει ιδιαίτερα το ακροατήριο και θα αναδείξει τόσο το συνθέτη και τον ποιητή, όσο και το μουσικό έργο.

Τέλος, ο διδάσκων θεωρεί αναγκαίο να ενημερώσει τους γονείς ότι για την καλύτερη δυνατή εκτέλεση του χορωδιακού έργου θα πραγματοποιούνται επιπλέον πρόβες στα διαλείμματα ανά φωνή καθώς και πρόβες εντός ή εκτός σχολικού ωραρίου κατόπιν έγκαιρης ενημέρωσης λόγω της συμμετοχής της χορωδίας σε σχολικές εορτές, παραστάσεις, διαγωνισμούς και ηχογραφήσεις.

Υπεύθυνoς καθηγητής: κ. Βασίλειος Γιώτης

Αριθμός Μαθητών: έως 35

2 φορές την εβδομάδα

Σε ποιους μαθητές απευθύνεται: Η ομάδα απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Προϋποθέσεις: Αρχικά θα γίνει μουσική ακρόαση για την είσοδο στη Χορωδία, αλλά και γιατί μπορεί να έχει αλλάξει η φωνή στα ήδη υπάρχοντα μέλη είτε προς τα χαμηλά είτε προς τα ψηλά!

Οι μουσικές γνώσεις είναι θεμιτό να υπάρχουν, αλλά κυρίως το μεράκι και η αγάπη για το τραγούδι οριοθετούν την τελική επιλογή.

Ορχήστρα

Ορχήστρα δεν είναι μόνο ένα μουσικό είδος, είναι ένα επίτευγμα που απευθύνεται στα συναισθήματα του ανθρώπου, αλλά πάνω από όλα στη σκέψη.

Αν παρακολουθήσει κανείς ένα κονσέρτο συγκεντρωμένος, πέρα από την ψυχική ευφορία, θα αναπτύξει τη σκέψη του και θα αντιμετωπίσει ακόμη και την καθημερινότητα πιο φιλοσοφημένα.

Η ορχήστρα του σχολείου είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε στο πλαίσιο των ομάδων Πολιτισμού και έχει καταγράψει μεγάλες και επιτυχημένες εμφανίσεις σε πολλούς συναυλιακούς χορούς.

Με τον όρο ορχήστρα αναφερόμαστε σε ένα μουσικό σύνολο μικρής ή μεγάλης κλίμακας. Ανάλογα με τη συγκρότησή της ή το είδος της μουσικής που υπηρετεί. Στην σύγχρονη μουσική επικρατεί ο όρος "μουσικό συγκρότημα" ή "γκρουπ" για τις ολιγομελείς ορχήστρες.

Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Λυσίμαχος Ζαρίφης

1 φορά την εβδομάδα

Προϋποθέσεις: Τα παλαιά μέλη τις ορχήστρας θα επιλεγούν με σειρά προτεραιότητας, ενώ τα νέα μέλη για να επιλεγούν μετά τη δήλωσή τους θα περάσουν από μια μικρή ακρόαση.

Ομάδα Σκηνογραφίας - Ενδυματολογίας

Σκοπός της ομάδας είναι να γνωριστεί με την σύλληψη, τον σχεδιασμό και την κατασκευή θεατρικής μακέτας, μάσκας και κοστουμιού. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο του θεάτρου, από την γέννηση μιας ιδέας ως την πραγματοποίησή της. Μαθαίνουν τον κόσμο των παρασκηνίων και μπαίνουν στην σφαίρα της φαντασίας και της δημιουργίας περίεργων και περίπλοκων κατασκευών που εξυπηρετούν τις όποιες ανάγκες μιας θεατρικής παράστασης.

Η ομάδα δουλεύει πάνω σε ένα συγκεκριμένο θεατρικό έργο, το αναλύει, βρίσκει τις σκηνικές και ενδυματολογικές οδηγίες και ο καθένας ατομικά μαθαίνει να κατασκευάζει και να φτιάχνει τον δικό του κόσμο με περίεργα υλικά χωρίς περιορισμούς. Άλλωστε μιλάμε για έναν φανταστικό κόσμο.. Ρούχα από χαρτί; Γιατί όχι;! Φορέματα και καπέλα από παλιές κουρτίνες και σεντόνια, Μάσκες από γυψόγαζες καλυμμένες με κουμπιά και κάθε λογής πραγματάκια.. Μακέτες γεμάτες απλά αντικείμενα με σκοπό να δημιουργήσουν έναν καινούργιο κόσμο μοναδικό! Το μόνο που χρειάζεται είναι όρεξη, φαντασία και λίγο ελεύθερο χρόνο τα μεσημέρια της Παρασκευής.

Οι μαθητές φέρνουν οι ίδιοι τα υλικά τους.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Καλφόγλου Κατερίνα

Αριθμός μαθητών: 12-15 

1 φορά την εβδομάδα

Ομάδα Κινηματογράφου

Maristes stop/motion club

"Η τέχνη δεν είναι αυτό που βλέπεις, αλλά αυτό που κάνεις τους άλλους να δουν."

Edgar Degas

Φιλοδοξείς να γίνεις ο επόμενος Steven Spielberg (βλέπε «E.T. Ο Εξωγήινος» και «Artificial Intelligence»), γιατί σου αρέσουν οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας;

 Έχεις δει όλες τις ταινίες του Tarantino (βλέπε «Reservoir Dogs», «Pulp Fiction» κτλ.), επειδή εκτιμάς το cult και τη μαύρη κωμωδία;

Προτιμάς τον συμβολισμό και τον συνδυασμό του με την ονειρική μουσική επένδυση του Kieslowski (βλέπε «Τρία χρώματα: Η Μπλε, η Λευκή και η Κόκκινη ταινία);

Γίνε, λοιπόν, μέλος του «Maristes΄ Stop/Motion Club» και δε θα χάσεις!

Μαζί θα ανακαλύψουμε τρόπους να δίνουμε ζωντάνια μέσω της τεχνικής stop motion σε αφηγήσεις κειμένων που διδάσκονται στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας και των τριών τάξεων του γυμνασίου, χωρίων του Ομήρου (επική ποίηση) και του Ευριπίδη (δραματική ποίηση), ακόμη και δικών σου!

Θα χρησιμοποιήσουμε κυρίως πλαστελίνη, φωτογραφική μηχανή και υπολογιστή, για να δώσουμε μορφή στους πρωταγωνιστές μας, θα ντύσουμε τις αφηγήσεις μας με ήχο και θα ταξιδέψουμε το κοινό μας στον υπέροχο κόσμο της εφηβικής φαντασίας και δημιουργικότητας!

Απώτερος και φιλόδοξος στόχος μας είναι η συμμετοχή σε φεστιβάλ εφηβικής ταινίας μικρού μήκους (όπως αυτό της Δράμας) και η αρχή ενός ταξιδιού στον χώρο του θεάματος που μπορεί κάποτε να καταλήξει στο κόκκινο χαλί των Oscars! Τι; Μόνο ο Γιώργος Λάνθιμος το κατάφερε (και μπράβο του!); Θέλουμε κι εμείς!

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Ευαγγελία Κουτσοκέρα

Αριθμός Μαθητών: Από 10 έως 15

1 φορά την εβδομάδα

Ομάδα Ρητορικής - Επιχειρηματολογίας

Είναι γνωστό πως η Λεόντειος Σχολή Αθηνών έχει χτίσει παράδοση χρόνων με τη λειτουργία της Ομάδας Πολιτισμού Ρητορικής-Επιχειρηματολογίας στις βαθμίδες του Γυμνασίου και του Λυκείου, γεγονός που αποδεικνύει την έμφαση που δίνει το σχολείο μας στις σχετικές με τη ρητορική τέχνη δραστηριότητες.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες στη συγκεκριμένη Ομάδα Πολιτισμού ασχολούνται ενεργά με τα ρητορικά αγωνίσματα, - εκφραστική ανάγνωση, αυθόρμητο λόγο, προτρεπτικό λόγο, διττούς λόγους- μέσω των οποίων καλλιεργούνται διαφορετικών ειδών δεξιότητες. Επίσης, οι συμμετέχουσες και οι συμμετέχοντες επιδίδονται σε δραστηριότητες δεσίματος ομάδας και ανάληψης ευθύνης, σε τεχνικές δημιουργικού λόγου, σε διάφορα παιχνίδια ρόλων και ασκήσεις ύφους, καθώς, φυσικά, και σε διενέργεια αγώνων αντιλογίας -με παράλληλη συζήτηση περί της σύστασης ενός επιχειρήματος και της ανασκευής του.

Γενικά, επιδιώκεται η ανάπτυξη ικανοτήτων στη λογική διάρθρωση επιχειρημάτων, στην πειθαρχημένη συνεργασία με τους συμπαίκτες και στη με σεβασμό και κατανόηση κριτική των θέσεων της αντίπαλης ομάδας, ως εργαλείων ανάπτυξης ελεύθερης κριτικής σκέψης.

Η Ομάδα πραγματοποιεί τις συναντήσεις της μια φορά την εβδομάδα για μιάμιση ώρα.

Ας σημειωθεί, τέλος, πως -ακόμα και τη φετινή ιδιαίτερη χρονιά- η Ομάδα μας προγραμματίζει να συμμετέχει στους επικείμενους μαθητικούς αγώνες που θα διοργανωθούν σε διάφορα σχολεία της χώρας.

Με χαρά καλούνται να δηλώσουν τη συμμετοχή τους όσα παιδιά επιθυμούν να καλλιεργήσουν τις από τα παραπάνω απορρέουσες ψυχοπνευματικές και κοινωνικές δεξιότητες. Σκοπό αποτελεί όλα τα παραπάνω να συμβούν με τρόπο που να συνδυάζει την ευχαρίστηση με τη "χρησιμότητα".

Υπεύθυνoς καθηγητής: κ. Αλέξανδρος Καψάλης

Αριθμός Μαθητών: Από 10 έως 15

1 φορά την εβδομάδα

Σε ποιους μαθητές απευθύνεται: Η ομάδα απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου. Θα δοθεί προτεραιότητα στους μεγαλύτερους ηλικιακά μαθητές και στις μεγαλύτερες μαθήτριες (ξεκινώντας, αντίστροφα, από τα παιδιά του Λυκείου και φτάνοντας ως και τα παιδιά των μικρών τάξεων του Γυμνασίου).

Προϋποθέσεις: θετική διάθεση, επιθυμία για ομαδική συνεργασία με τους συμμαθητές

Ομάδα Δημοσιογραφίας

Ο δημοσιογραφικός λόγος αποτελεί ένα σημαντικό τμήμα της καθημερινότητάς μας. Δε νοείται ανθρώπινος πολιτισμός χωρίς μέσα μαζικής επικοινωνίας και ενημέρωσης. Με αυτό το πνεύμα έπρεπε και οι μαθητές του σχολείου μας να έχουν τη δική τους «φωνή». Έτσι γεννήθηκε ο «Παλμός της Λεοντείου».

Η εφημερίδα «Παλμός της Λεοντείου» είναι μια προσπάθεια που ξεκίνησε δυναμικά το Μάρτιο του 2001 με Σύμβουλο Καθηγητή τον κ. Αρμάνδο Βιτάλη, πάντα σε συνεργασία με μαθητές και καθηγητές και των δύο βαθμίδων του σχολείου μας. Εκδίδεται δύο ή τρεις φορές το χρόνο και περιλαμβάνει άρθρα με ποικίλα θέματα από τη σύγχρονη ελληνική κοινωνική πραγματικότητα, τη μαθητική ζωή του Λεοντείου, τη Νεολαία, την Ιστορία, ελληνική και παγκόσμια, την Ιστορία του Σχολείου, συνεντεύξεις διάσημων συνανθρώπων μας από όλους τους χώρους, κ.λπ.

Στα 20 χρόνια έκδοσής του, ο «Παλμός του Λεοντείου» έχει βραβευθεί Πανελλαδικά 5 φορές (από την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» και από το «Ίδρυμα Δημοσιογραφίας ΑΘΑΝ. ΜΠΟΤΣΗ»).

Η Ομάδα μας θα ασχοληθεί και με το Θεωρητικό μέρος τής Δημοσιογραφίας (Σημασία της «τέταρτης εξουσίας», Νέες μορφές ενημέρωσης, Θεματική Εφημερίδας κ.λπ.) και με το Πρακτικό μέρος της, τόσο σε σχέση με το σχολείο μας, όσο και σε σχέση με την ευρύτερη κοινωνία στην οποία ζούμε, ξεκινώντας από την επικοινωνιακή χρήση της γλώσσας, τη σύγκριση δημοσιογραφικών κειμένων, την οργάνωση του λόγου, το «σχόλιο» πάνω σε μια είδηση, την οπτική γωνία του δημοσιογράφου στην πράξη κ.λπ. Εννοείται πως η Ομάδα αυτή θα λειτουργήσει καθοριστικά στην έκδοση του «Παλμού της Λεοντείου».

Αριθμός μαθητών: 8-15

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Δόξα Χατζάκη

1 φορά την εβδομάδα

Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών

Το Μοντέλο των Ηνωμένων Εθνών είναι μια εκπαιδευτική προσομοίωση των εργασιών των επιτροπών των Ηνωμένων Εθνών. Ομάδες μαθητών αναλαμβάνουν να εκπροσωπήσουν μια χώρα-μέλος του ΟΗΕ ή μία μη-κυβερνητική οργάνωση κατά την αναπαράσταση της Γενικής Συνέλευσης ή άλλου οργάνου του ΟΗΕ.

Οι εκπρόσωποι στις συνεδριάσεις των Μοντέλων Ηνωμένων Εθνών αρχίζουν με την επιλογή μιας συγκεκριμένης χώρας που επιθυμούν να εκπροσωπήσουν. Μετά από βαθιά μελέτη του πολιτισμού και της πολιτικής αυτής της χώρας σε σχέση με τα τρέχοντα παγκόσμια ζητήματα, υιοθετούν το ρόλο ενός διπλωμάτη και την εκπροσωπούν στην επιτροπή στην οποία ανήκουν. Η επιτυχημένη παρουσία τους εξαρτάται από το πόσο καλά κατέχουν το θέμα τους, από το πόσο μαχητικά μπορούν να υποστηρίξουν την άποψη τους, να καταρρίψουν επιχειρήματα άλλων, να προσφέρουν βιώσιμες λύσεις, να ελιχθούν και να διαπραγματευτούν.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα μέλη του Ομίλου Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών (Model United Nations Club), θα μελετήσουν τις αποφάσεις του Ο.Η.Ε., θα δημιουργήσουν κείμενα στα πρότυπα των επίσημων ψηφισμάτων και εισηγήσεων (resolutions and policy statements), θα εξασκηθούν στην ανταλλαγή απόψεων και διαπραγμάτευσης (debate and negotiation), στη δημιουργία συμμαχιών (lobbying) με αντιπροσώπους / πρεσβευτές άλλων χωρών / αποστολών, και θα συμμετάσχουν σε άτυπες προσομοιώσεις MUN μέσα στα πλαίσια του Ομίλου (mock MUN Sessions) και αργότερα σε επίσημα Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών για μαθητές Λυκείου.

 Η παρουσία των μαθητών στις συναντήσεις του Ομίλου είναι απαραίτητη για τη συμμετοχή των μαθητών σε Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών (τα οποία ενδέχεται να πραγματοποιούνται διαδικτυακά λόγω της πανδημίας), και για την προετοιμασία των μαθητών στα συνέδρια αυτά θα πραγματοποιούνται προσομοιώσεις εντός ή εκτός σχολικού ωραρίου κατόπιν έγκαιρης ενημέρωσης.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Μαρία Μπαστάκη

Αριθμός Μαθητών: έως 15 καινούρια μέλη

1 φορά την εβδομάδα

Ο Όμιλος απευθύνεται κυρίως σε μαθητές Λυκείου.

Προϋποθέσεις: Πολύ καλή γνώση της Αγγλικής (επίπεδο C2), και η όποια προηγούμενη εμπειρία σε σχετικά προγράμματα ή ομάδες θα συνεκτιμηθεί για την επιλογή του υποψηφίου.

Για τη συμμετοχή στον όμιλο, οι ενδιαφερόμενοι/ες μαθητές/τριες παρακαλούνται να

  • παραδώσουν μια σύντομη έκθεση στην αγγλική (Word document, περίπου 200 λέξεις) όπου θα αναφέρονται οι λόγοι και το κίνητρο συμμετοχής τους στον Όμιλο (Motivation Letter)
  • Συμμετάσχουν σε συνέντευξη στην αγγλική (αυτό-παρουσίαση)

Γαλλόφωνο μοντέλο Ηνωμένων Εθνών

Débattre en Français Langue Etrangère à travers les MFNU!

Η προσομοίωση των εργασιών των επιτροπών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών δεν είναι παρά μια άσκηση όχι μόνο για τους μαθητές, αλλά και για τους καθηγητές, εφόσον και οι δύο πλευρές επωφελούνται και αποκτούν δεξιότητες που δεν απαντώνται πάντα στο σχολικό πρόγραμμα!

Μαθαίνω να κάνω έρευνα σε συγκεκριμένα θέματα (faire des recherches), να δημιουργώ συμμαχίες με άλλους εκπροσώπους χωρών (créer des alliances), να ανταλλάσσω απόψεις (débattre), να δημιουργώ κείμενα στα πρότυπα των επίσημων ψηφισμάτων (rédiger des résolutions), να διαπραγματεύομαι με εκπροσώπους/ πρεσβευτές/αποστολές (négocier) χωρίς να στερούμαι της αυτονομίας μου, αφού μόνος μου θα εκπροσωπώ μια χώρα σε μια επιτροπή.

Μια καλή προετοιμασία που εξαρτάται από την καλή γνώση του θέματός μου, τη μαχητικότητά μου στο να υποστηρίξω την άποψή μου, να ελιχθώ, να διαπραγματευτώ, θα μου επιτρέψει μια ενεργή συμμετοχή (participation plus active), μεγαλύτερη άνεση λόγου (plus d’aisance lors de la prise de parole) και αυτοπεποίθηση (plus grande confiance en soi).

Δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις, να αναμετρηθείς με τον εαυτό σου και με τους άλλους!

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Άννα Λεβαντίνου

Αριθμός Μαθητών: έως 10

1 φορά την εβδομάδα

Προϋποθέσεις: Α’, Β’ Λυκείου επίπεδα C1, C2, B2&Γ’ Γυμνασίου επίπεδο Β2 ( μετά από συνέντευξη, ώστε να μπορούν οι μαθητές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις).

Απογευματινή Ζώνη Γυμνασίου-Λυκείου 2024-2025