Είναι γνωστό πως η Λεόντειος Σχολή Αθηνών έχει χτίσει παράδοση χρόνων με τη λειτουργία της Ομάδας Πολιτισμού Ρητορικής-Επιχειρηματολογίας στις βαθμίδες του Γυμνασίου και του Λυκείου, γεγονός που αποδεικνύει την έμφαση που δίνει το σχολείο μας στις σχετικές με τη ρητορική τέχνη δραστηριότητες.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες στη συγκεκριμένη Ομάδα Πολιτισμού ασχολούνται ενεργά με τα ρητορικά αγωνίσματα, - εκφραστική ανάγνωση, αυθόρμητο λόγο, προτρεπτικό λόγο, διττούς λόγους- μέσω των οποίων καλλιεργούνται διαφορετικών ειδών δεξιότητες. Επίσης, οι συμμετέχουσες και οι συμμετέχοντες επιδίδονται σε δραστηριότητες δεσίματος ομάδας και ανάληψης ευθύνης, σε τεχνικές δημιουργικού λόγου, σε διάφορα παιχνίδια ρόλων και ασκήσεις ύφους, καθώς, φυσικά, και σε διενέργεια αγώνων αντιλογίας -με παράλληλη συζήτηση περί της σύστασης ενός επιχειρήματος και της ανασκευής του.
Γενικά, επιδιώκεται η ανάπτυξη ικανοτήτων στη λογική διάρθρωση επιχειρημάτων, στην πειθαρχημένη συνεργασία με τους συμπαίκτες και στη με σεβασμό και κατανόηση κριτική των θέσεων της αντίπαλης ομάδας, ως εργαλείων ανάπτυξης ελεύθερης κριτικής σκέψης.
Η Ομάδα πραγματοποιεί τις συναντήσεις της μια φορά την εβδομάδα για μιάμιση ώρα.
Ας σημειωθεί, τέλος, πως -ακόμα και τη φετινή ιδιαίτερη χρονιά- η Ομάδα μας προγραμματίζει να συμμετέχει στους επικείμενους μαθητικούς αγώνες που θα διοργανωθούν σε διάφορα σχολεία της χώρας.
Με χαρά καλούνται να δηλώσουν τη συμμετοχή τους όσα παιδιά επιθυμούν να καλλιεργήσουν τις από τα παραπάνω απορρέουσες ψυχοπνευματικές και κοινωνικές δεξιότητες. Σκοπό αποτελεί όλα τα παραπάνω να συμβούν με τρόπο που να συνδυάζει την ευχαρίστηση με τη "χρησιμότητα".
Υπεύθυνoς καθηγητής: κ. Αλέξανδρος Καψάλης
Αριθμός Μαθητών: Από 10 έως 15
1 φορά την εβδομάδα
Σε ποιους μαθητές απευθύνεται: Η ομάδα απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου. Θα δοθεί προτεραιότητα στους μεγαλύτερους ηλικιακά μαθητές και στις μεγαλύτερες μαθήτριες (ξεκινώντας, αντίστροφα, από τα παιδιά του Λυκείου και φτάνοντας ως και τα παιδιά των μικρών τάξεων του Γυμνασίου).
Προϋποθέσεις: θετική διάθεση, επιθυμία για ομαδική συνεργασία με τους συμμαθητές